lördag 12 juli 2014

Day 6-12 with Traci Bautista, 31 days of printmaking unleashed.

Hej på er allihopa! Hoppas att ni alla har en härlig sommar. Här på västkusten är det strålande sol och varmt, väldigt varmt. Det har varit ett par dagar på stranden. Dessa foton är tagna i Frösakull, min och familjens favoritstrand. Tyvärr har det redan kommit en del brännmaneter, riktigt stora. Gäller att hålla koll när man badar. 




Dag 6 handlade om "carved stamp" och jag har inte någon sådan stämpel och inte något material heller. Är det någon som vet var jag kan köpa det, hör gärna av dig till mig. :)

Dag 7, "color palett" att tänka i färgskalor, visa vilka som är mina favoritfärger. Jag återkommer ofta till dessa färger i olika nyanser. Kunde inte låta bli att lägga till ett foto på min underbara tjej, som också älskar att måla. 


Dag 8. En kik i min studio... :) här är jag varje dag, blir alltid mer eller mindre kaos men jag älskar min studio och alla mina saker som finns där. 




Dag 9. "Art Journal"



Dag 10. "brayer" Hur använder jag den? Det är olika, mest till min Gelli Plate. Jag kan rekommendera en onlineworkshop med Limor Webber. Hon är designer hos Prima Marketing och hon jobbar mixed media. Finns mycket att lära av henne. Hon har lagt ut en hel del på Youtube. :)



Dag 11. "pattern" ...allt handlar om mönster och mönster och mönster. Jag jobbar lager på lager och älskar att se olika mönster komma fram. 



Dag 12. "collagraph" hade inte hört talas om detta sätt att trycka. Det var en riktig utmaning för mig. Riktigt roligt. Den här tekniken kommer jag definitivt göra igen. 



Sådär ja, några kom lite sent, jag skyller på vädret ;). Nu ska jag ut i solen en stund, läsa min nya tidning och dricka något svalkande.

Ha det toppen.
Lots of Hugs!
Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar